Saturday 7 September 2013

Kaardisadu

Nii tore on Postcrossing.com vahendusel postkaarte saada. Enne ei tahtnud postkasti poole vaadatagi kuna seal oli vaid spam ja arved. Nüüd on see, et peale tööd koju jõudes mõtled...kas täna on postkaarti ja avad ärevusega postkasti. Mulle millegipärast juhtuvad nad portsudena tulema. 28.11.2012 sain postkaardi Saksamaalt.
04.12.2012 3 postkaarti - Kanadast, Ukrainast ja Valgevenest.
06.12.2012 4 postkaarti - kusjuures 3 ühelt härraselt USAst ja 1 Hollandist.

Iseendale ootamatult vaatan ma ka postmarke ning need miniatuursed pildikesed pakuvad peaaegu sama palju huvi ja naudingut kui postkaardid. Õnneks enamus postkaardi saatjaid viitsib ikka kirjutada ka kaardile. 

Omalt poolt postkaarte saates, mõtled mida saajale kirjutada ning üritad mingeid vähem teada fakte oma elukoha riigi kohta kirjutada.




Siin siis postkaardid:  Saksamaalt saadud postkaart kunstnik Hanna Cheriyan Varghese " õiglus. Tegemist Malaisia kunstnikuga. Armas lille postmark ja postkaart dekoreeritud kleepsudega. Saatjaks vanem naisterahvas kellel lapsed juba pesast välja lennanud ning kes sarnaselt minuga alles avastas postcrossingu.

 Järgmisena postkaart " vanalt kalalt " Kanadast. Vaatasin tema profiili, ta on üle 5 aasta postcrosser olnud ning saatnud selle aja jooksul 3561 postkaarti ning saanud 3494 postkaarti. Hämmastav!
Lahe postkaart fotograaf Joyce Ravidilt.
Google maps näitab, et selline koht on Kanadas olemas kuid satelliit pilti vaadates on seal põld. Ühesõnaga see on üllatus :)

Armas pisikene põtradega postmark.








Järgmine on üks minu lemmik postkaart nendest, mis ma senini saanud. Postkaart Ukraina noormehelt Kiievist, kes küll eriti palju ei kirjutanud kuid siiski mainis, et Kiiev on 1530 aastane.

See on illustraator Taras Keb Romanyuk'i postkaart. Kujutab Lviv'i kui õlle linna. Õlu on armastatud igal pool. mulle meeldib selle kunstniku stiil. Tema postkaarte võiks tulevikus täitsa koguma hakata. Googeldades leiab teisi tema lahedaid postkaarte.



04.12.2012 sain veel kolmandagi postkaardi Valgevenest
9 aastaselt tüdrukult. Päevad tagasi ei oleks ma osanud aad ega ood öelda kui mul oleks palutud nimetada üks Valgevene kunstnik. Nüüd siis tean.
Kunstnik Khrutski " Puuviljad ja lind ". PS! Otsi postkaardilt lind :)
Need postkaardid teevad veel targaks ka.





Tänased postkaardid: Kui tavaliselt tulevad kaardid mulle lahtiselt ( s.t. ilma ümbrikuta ) siis täna oli postkastis üks lahtine kaart ja üks ümbrik. Ümbrik oli uhkesti kleepsutatud, teen selle siis lahti ja voila kolm postkaarti...Lugedes siis lähemalt selgus, et Powhatanist pärit härra oli saatnud mulle postkaardi 22.11.2012 kui minu aadressi nn. loosirattast tõmbas kuid oh üllatust kui mõned päevad hiljem leidis enda postkastist selle sama kaardi. See oli talle tagasi tulnud...Hehhee...30.11.2012 pani ta mulle sama kaardi + veel kaks kaarti uuesti teele ja seekord ümbrikus. Kui ma vaatan neid kaarte siis ma tegelikult ei imesta. Kaardil on nii saatja kui saaja aadress ühel pool ning kaart on põhimõtteliselt postmarke ( imeilusaid ) täis pikitud, et tekstiks ei olegi palju ruumi jäänud. Kirjutas ta siis pikema jutu kõige suuremale postkaardile. Igatahes väha põnev pilguheit tema ellu.
Vasakul on postmargid ümbrikult ning paremal ühelt postkaardilt. Mulle meeldib meeletud see kaelakee postmark. Kujutab indiaani hõimu Navajo keed. Postkaart Grandfather Earth'i tegelikku ilu ei õnnestu fotole saada. Postkaardil kujutatakse Suure Kanjoni alal elanud indiaani hõime: Navajo, Havasupai, Hualapai, Kaibab-Paiute ja Hopi hõimud. Uurimist ja tarkuse ammutamist jatkub pikaks ajaks. Seda kaarti saades tuli mulle kohe meelde üks oma lapsepõlve või rohkem teismeea lemmik raamat " Suure Karu Pojad ". See sai päris kapsaks loetud.
Teine kaart sellelt ameeriklaselt oli retseptiga - Jee...

Niisiis:  Wisconsin Dell'si koorekompvek.

4 tassi suhkrut
1 tass piima
1 tl. vanilli
1 tass võid
25 tükeldatud vahukommi või
1,5 tassi mini vahukomme

umbes 330 g. shokolaadi komme
umbes 330 g. shokolaadi tükke
umbes 50g. magustamata shokolaadi
1 klaas purustatud pähkleid ( kui on soovi ).

Sega suhkur, piim ja vanill väiksemas potis, lisa või ja aja segu keemiseni. Lase keeda 2 min. Võta pliidilt ja lisa vahukommid. Lisa vähehaaval shokolaad ning sega hoolikalt peale iga lisamist. Lisa pähklid ning vala soovitud vormi ja jahuta.

Wisconsin Dells olevat populaarne turismi piirkond oma imeilusate liivakivi paljandite pärast Wisconsini jõe kallastel: http://en.wikipedia.org/wiki/Dells_of_the_Wisconsin_River

Need kaks kaarti olid siis omakorda selle kaardi vahel. Armas kaart samuti. Kusjuures need puud sellel on reljeefsed.

Viimane postkaart täna tuli Hollandist. 
Jällegi sain targemaks Hollandi illustraatori võrra.
Tegemist Daniela Drescheri illustratsiooniga raamatule " Komm mit ins Elfenland ". Eesti keeles võiks kõlada Haldjate riigis.












No comments:

Post a Comment